Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki

88-430 Janowiec Wielkopolski

Tel.: (52) 302-30-72

Wiedeń

Dnia 07.06.2019r. o godzinie 22.50 na parkingu przy Szkole Podstawowej w Janowcu Wielkopolskim  zebrali się uczestnicy wycieczki  - 46 uczniów, z zaplanowaną do realizacji trasą:Morawski Kras-Brno-Wiedeń. Organizatorem wyjazdu  była pani Anna Jakubiak, a opiekunkami uczniów:pani Anna Szweda, pani Ewa Korycka oraz pani Aleksandra Wysocka

O godzinie 23.00 wyruszyliśmy w drogę, a na miejscu byliśmy następnego dnia o 7.30. Pół godziny później rozpoczęliśmy zwiedzanie jednej z jaskiń Morawskiego Krasu. Dotarliśmy  do niej wagonikami  kolei linowej,  wwożącej turystów nad przepaść Macocha. Po zwiedzeniu jaskini przepłynęliśmy łodziami przez podziemną rzekę Punkwa. Kolejnym miejscem, które zwiedzaliśmy, było Brno- jedno z czeskich miast. Tam zobaczyliśmy m.in. Stary i Nowy Ratusz, kościół św. Piotra i Pawła, Plac Wolności. O godzinie 16.00 pojechaliśmy do hotelu, a o godzinie 17.00 udaliśmy się na obiadokolację. Po niej spędzaliśmy czas w pokojach, odpoczywając i dzieląc się wrażeniami z ciekawie spędzonego dnia.

Kolejnego dnia o godzinie 7.00 całą grupą zjedliśmy śniadanie w hotelowej stołówce, a następnie udaliśmy się do autokaru, żeby wyruszyć  do Wiednia na dalszą część zwiedzania. Pani przewodniczka podczas drogi opowiadała nam o zabytkach i innych ciekawych miejscach  w Wiedniu, a także przybliżała  wydarzenia historyczne  związane  z tym pięknym miastem. Uczestnicy wycieczki zobaczyli  w stolicy Austrii między innymi  Belweder,  plac  Graben i katedrę św. Szczepana. Mieli również okazję  podziwiać  bogate zbiory w  Muzeum Natury.  Ostatnim punktem wycieczki był Prater, czyli  wiedeński park rozrywki. Uczestnicy mogli  skorzystać z atrakcji takich jak np. kolejki, ogromna karuzele  czy  ciekawe labirynty.

Około godziny 18.00 wsiedliśmy do autobusu i wyruszyliśmy w drogę powrotną. W Janowcu byliśmy około godziny 3.30. Z wyjazdu pozostaną nam miłe wspomnienia, piękne zdjęcia i  ciekawe pamiątki.

Vanessa Rymer i Martyna Wożniak z klasy III c

Oto opinie uczestników wycieczki:

Martyna: Na pewno na długo zapamiętam Prater i wodne pontony. Podobała mi się też przejażdżka górską kolejką w Czechach oraz Muzeum Natury w Wiedniu.

Natalia: Najbardziej spodobało mi się wesołe miasteczko Prater, a z zabytków – kościół  św. Piotra i Pawła, w którym akurat odbywał się ślub młodej pary, a także ogrody Schoenbrun.

Adam: Najciekawszy punt programu to wizyta w wesołym miasteczku Prater i zwiedzanie ogrodów Schoenbrun.

Bartek: Drugi dzień wycieczki był znacznie ciekawszy. Największe wrażenie zrobił na mnie Prater. Wodny rollercoster, gokarty to atrakcje, które przyspieszyły mi tętno i na długo zostaną w moich wspomnieniach.

Zuzanna: Mnie najbardziej podobało się w Muzeum Natury. Okazy zwierząt  w naturalnej wielkości), ,,ruchomy” dinozaur, kolekcje minerałów i kryształów to wg mnie najciekawsze eksponaty zgromadzone w tym miejscu.